چه احساس هایی در مرد ها و زن ها باعث افول رابطه عاطفی می شوند؟!!!

رابطه عاطفی گیاه ظریفی است که نمی توانیم متوقع باشیم چون ماه ها یا سالها از حیاتش گذشته خودش از خودش مراقبت می کند و باید هر روز نور و آب کافی دریافت کند.

پژوهش ها نشان نی دهند در یک رابطه عاطفی مرد ها و زن ها هر کدام به صورت تکاملی نیاز به برآورده شدن نیازهایی دارند و نیز نسبت به تجربه بعضی احساس ها خیلی حساس اند که در صورت تجربه مداوم آنها نسبت به رابطه ی عاطفی سرد و دور می شوند.

زن ها به طور کلی نیاز دارند تا در یک رابطه عاطفی احساس کنند: ” دوست داشتنی ” هستند. به دیگر معنی،اگر زنها از مردها پیام : تو برایم مهم نیستی،هر لحظه ممکن است رهایت کنم،اگر کار بدی بکنی از تو دور می شوم را دریافت کنند احساس نا امنی زیاد باعث می شود نسبت به رابطه سرد شوند.

مردها به طور کلی نیاز دارند تا در یک رابطه عاطفی احساس کنند:”با کفایت” هستند. به دیگر معنی،اگر مردها از زن ها پیام: تو بی عرضه ای،تو توانمند نیستی،تو توان جمع و جور کردن زندگی را نداری، را دریافت کنند احساس بی فایده بودن زیاد باعث می شود نسبت به رابطه سرد شوند.

پس اصولا مردهایی که: شنونده خوبی نباشند،پرخاشگرانه رفتار کنند،در زمان مشاجره،سکوت اختیار کنند و طرف مقابل را تهدید به ترک کنند،احتمالا اندک اندک عشق همسر خود را از دست می دهند.

و اصولا زن هایی که : ایرادگیر و یا وسواسی باشند،دائم کفایتمندی مرد را زیر سوال ببرند،از امکانات زندگی دائم شکایت کنند و توانمندی همسرشان را با دیگر مردها مقایسه کنند احتمالا اندک اندک عشق همسر خود را از دست می دهند.

تا زمانی که نبینیم با رفتار خودمان چه زخم هایی به طرف مقابل می زنیم هر رابطه ای را یکی پس از دیگری می کشیم و قتل را به گردن دیگری می اندازیم و تنها چیزی که برایمان می ماند ” تنهایی” خواهد بود.

دکتر پویان مقدم

روان درمانگر تحلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.